Radom, 1942Radom, 1942Mózg hydraulika, 1950Kobe, Japonia, 1993. fot. Krystyna Zachwatowicz-WajdaKobe, Japonia. Ze Szkicownika, 1993
Krystyna Zachwatowicz-Wajda w domu Iwanami Hall w Atami, 1989[Zamek] Biała Czapla [w Himeji], 1.X.1996Maski teatru no z ruchomą dolną częścią twarzy, 1989Figura Wielkiego Buddy w świątyni Todaiji w Nara, 1987Figura strażnika przed świątynią buddyjską, 1987
Rysunki: Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha”.
OBRAZY
Autoportret, 1946
„Pomimo beznadziejnych warunków materialnych i wszystkich ograniczeń te kilka lat wojny [przeżytych w Radomiu] były dla mnie niezwykle intensywnym okresem życia. Chciałem malować! A kiedy szczęśliwym trafem dostałem w prezencie pudełko olejnych farb, którymi namalowany jest tytułowy Autoportret, moje przeznaczenie zdecydowało się”.
Andrzej Wajda. Autobiografia
Brama przed kościołem Bernardynów w Radomiu, 1940Na radomskiej ulicy, ok. 1940Przedmieście Radomia. Pejzaż, 1943
Andrzej Wajda przy obrazie „Rozstrzelanie VI” Andrzeja Wróblewskiego. Fot. Joanna Brodzka
„Być może ta godzina, w której oglądałem pierwsze Rozstrzelanie Wróblewskiego, była największym momentem w moim życiu. Być może wtedy właśnie zrezygnowałem z malowania, żeby szukać dla siebie innej drogi. Być może wtedy zrozumiałem, że nasze pokolenie jest pokoleniem synów, którzy muszą opowiedzieć los swoich ojców, bo umarli nie mogą już mówić. Andrzej Wróblewski kontynuował wielką linię polskich artystów romantycznych, tych, którzy są do nas posłani przez zmarłych”.
Kino i reszta świata. Autobiografia
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki Cookies. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej Polityce Prywatności.